Bemutató – G.I. Joe: The Rise of Cobra – Operation HISS #1-5 (2010)

A film folytatásának szánták és pont ott kapcsolódunk be a történetvezetésbe, ahol a film befejeződik. Érdekesség, hogy a Joeknak sikerül elcsípni és gyakorlatilag lefejezni a Cobra vezetést, de akkor vajon miféle gonosztevő állhat az új sorozat hátterében?

A választ nekünk Brian Reed adja meg, Alex Cal és Augustin Padilla rajzolók és J. Brown színező segítségével. A kreatív csapat 5 rész alatt forgatja fel kissé az állóvizet és nyúl bele a jófiúk csapatába, némi kételyt támasztva. De ne rohanjunk ennyire előre a történetben.

Ugyan a Cobrák szinte eltűntek a föld színéről, de a M.A.R.S. Industries állomások tovább üzemelnek a bolygó több pontján. Hawk és Dataframe pont egy ilyen kínai állomást vesz szemügyre és küldi oda Snake Eyes-t és Scarlett-et, hogy szimatolják ki, miért vágták le az állomást a főszálról – és miért csendesedtek el az emberek a környéken. A puszta megfigyelős manőver hamar komoly csetepatéba vált, ugyanis megjelennek a színen a nano-atkák által irányított zombi emberek, a Neo-Viperek és Storm Shadow is, aki nem halt meg. A felderítés sikeresen alakul, bár Hawk-nak vélhetően a kínai kormánnyal le kell fociznia ezt a kis malőrt, azonban egyre több M.A.R.S. állomás válik ki a csoportból. Miközben pedig a csapat többsége ezeket deríti fel, Duke körszakállal egy feltörekvő zsoldos után ered, akit úgy hívnak: Sebastian Bludd…

Érdekes ívet alakítottak ki az alkotók a helyzet feloldására, és nagyon életszerűtlenül reagálnak a karakterek, ami a leginkább negatív pontja a történetnek. A másik a váltakozó minőségű rajz, ugyanis egy sor nagyon vázlatosan odatett alak látható a képeken, gyakorta a hátterekből alig látszik valami, a mozdulatsorok pedig inkább karikatúrákba illőek, pláne, amikor rúgnak a szereplők vagy lábbal kell valami speciálisabb mozgásban részt venni, az szörnyen néz ki, anatómiailag fájó. A tónus sokkal komolyabb, mint a filmben, Ripcord például nem igazán poénkodik, pont, ahogyan az előzmény képregényben is megismerhettük.van azonban egy jópofa visszacsatolás a gonosz oldalon. Bludd magánhadserege már messze nem az evidensnek hitt Neo-Viper csapatot jelenti, mivel a krómmaszkos csapatok sokkalta jobban hasonlítanak a korabeli Viper csapatokra. Hogy őket pontosan mikor találták ki, azt nem tudni, de sem a játék concept art fájljai között, sem máshol nem találni ehhez foghatót, Mindenesetre ez egy korrekt húzás volt.

A disszonáns színek kavalkádja pedig elég taszítóan hat. Az új karakterek közül Bludd az, akit leginkább sikerült megmunkálni, de még így is nagyon felszínes szereplő, a motivációk pedig amolyan tucatszerűek, nincs identitásuk a karaktereknek, ahogyan Scarlett záró monológjából is kitűnik. Nem is az a baj, hogy kételyeket ültetnek el a karakterekben, de ezt amolyan Trónok harcás rohamléptekben teszik, ami nem tesz jót egyáltalán.


nem tudom ajánlani igazán senkinek ezt a kiadást, még úgy sem, hogy a kinézetek konstans működnek és a filmre alapozva egy biztos(abb) háttérből tudtak táplálkozni az alkotók. Lehet, hogy a kivitelezéssel adódtak bajok, vagy közben akadtak problémák, és annak a rovására írható, de sem a filmre támaszkodva, pláne nem önállóan áll a maga lábán. Szomorú, ugyanis ekkor még úgy festett, nagyon hamar érkezhet egy ROC-folytatás, ez azonban, mint tudjuk, szépen a tervezőasztalok legmélyén landolt.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.