JoeCon 2018 panel – The Truth of G.I. Joe…or at least the way we saw it… – David Kunitz és Kurt Groen előadása

Elkezdődtek az előadások és panelek, amiket személy szerint minden évben legalább annyira várok, mint a figurák bemutatóit. Az elsőről két korábbi tervező beszélgetett.

Íme a hivatalos szinopszis:

Sok történet húzódik a G.I. Joe mögött, mi azonban elmeséljük a nagy igazságot. Sam Speers-szel is beszélgetünk, aki egy óriási tehetség, egy igazi tervező. kicsit talán az emlékek megfakultak, de amit elmondunk, azok tényszerű dolgok lesznek… továbbá ugyanitt bemutatjuk a Manimals és sok más egyéb játék hátterét is.

Rövidítve pár fontosabb pontot szeretnék kiemelni, de amúgy nagyon érdemes minden ARAH rajongónak végignéznie a videót. A YoJoe jóvoltából. Köszönet nekik.

Bullet points:

  • A Talking Battle Commanders hátizsákok hangjait a tervezők adták, így egy életre megmaradhatott a hangjuk
  • A 12 inches Joekat a két előadó szerint minden kétséget kizáróan nem Don Levine, hanem Sam Speers alkotta meg
  • A kilövős alkatrészeket a Kenner Mega Force játékok ihlették
  • A mérnökök sok olyan dolgot hoztak létre, amiről azt állította mindenki, hogy lehetetlenség
  • Nem szerették a Manimalst, és egy meetingek közti szünetben született az első Manimal rajz, és a Manimals eredetileg egyik munkatárs saját játékvonala lett volna,d e annyira tetszett a vezetőknek, hogy muszáj volt beilleszteni a Joekhoz, később pedig Manimal Hunters csapatot is akartak tervezni
  • Sokféle apró utalást és easter egg-et helyeztek el a figurákon
  • A SLAM eredetileg sokkal nagyobb lett volna, de egy alacsonyabb költségű kiadásba kellett beépíteni
  • Nem szerették a végső járművet, mert pici lett, hiszen a dizájnerek gyűlölik, ha a marketingesek beleszólnak a tervezéseikbe
  • A SLAM-en elrejtettek egy easter egg-et, ami fejjel lefelé van, és valami nem kedves üzenetet rejt, emiatt a tervezőt fél évre próbaidőre tették és neki kellett egyedül dolgoznia projekteken
  • A Sgt. Rock készülő filmre hozták ki válaszul a Sgt Savage játékvonalat, hogy megmérkőzzenek a második világháborús játéksorral és a Mattellel 1995-ben
  • Kirk Bozigian és a vezetők akarták a Ninja Force-t, de a marketinges szekció is imádta, hogy valami működő mechanizmust rejtsenek el a figurában, amit egy játékkutyáról mintáztak, ami magától működött
  • A DEF kilövőket eredetileg a piezo rendszerrel akarták kihozni, de túl veszélyes volt, így maradt az elemes megoldás
  • Az ECO-Warriors eredetileg slime-kilövő játéksor lett volna, de túl nehézkes volt a megoldása, így maradt a vízkilövés, és a festéken is változtatni kellett, ugyanis az eredetileg a slime-ra reagált volna (nahát, manapság tuti imádták volna a gyerekek ezt)
  • A Defiant eredetileg csak az űrhajó volt, amit egy valódi NASA terv alapján készítettek el, majd pár nap alatt elkészült a bázis is hozzá, amiről hiányoztak a fegyverek.. “de a felfedezéseket is meg kell védeni” felszólításra végül muszáj volt tervezniük ágyúkat rá és izgalmas volt korábbi járművek dizájn elemeit elrejteni a belső részekben
  • Big Bear-en kívül általában a figurák jöttek előtt és csak utána a képregényes ötlet
  • A Mega Marines gyurmás tervezet eredetileg sokkal több gyurmázható felületet rejtett volna és a kilövőkkel még inkább reagáltak volna a mechanikai behatásokra, de túl későn jelentek meg, így nem volt idejük hódítani
  • Nagy szabadságot kaptak a tervezők, sokszor más játékgyártók ötleteire valamilyen saját készítésű játékkal úgy reagáltak, hogy az belső poénként működjön szintúgy
  • Sok járműnél hiába volt egy főtervező, de általában sok dizájner közösen rajzolta át z eredeti tervet..összmunka volt

 

Advertisements

One comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.