HASCON 2017 Recap – Creating the World of G.I. Joe Characters Panel képekkel és magyarázattal

Az utolsó, harmadik recap cikk egy újabb kerekasztal beszélgetést mutat be, melyen részt vett Vinnie D’Alleva, Greg Berndtson, Ron Rudat, Mark Pennington, Kurt Groen, Kirk Hindman, és Bill Araujo. A moderátor szerepét ismét Dan Klingensmith vállalta magára.

A két korábbi cikk itt olvasható:

A Characters panel lényegében hasonló rendszerű, mint a járműves, második bemutató volt, ahol szintén a preprodukciós stádiumokkal foglalkoztak a készítők. Az első lépés mindig a feltérképezés és kutatás volt. Ez magába foglalta a concept artok készítését, a különböző színvariánsok elkészítését, no meg az összes fegyver és felszerelés alapvető kidolgozását, és hogy mely kiegészítőkre volt szükség. Ahogy arról korábban szó volt, számos akkori Hasbro munkatárs adta arcvonásait az egyes karakterekhez. Egy igazán nagy különbség a járművekhez képest az úgynevezett bak beiktatása volt. A bak egy lecsupaszított figura volt, mely rendelkezett minden mozgathatósági ponttal, majd jött a Bondo.

A különleges anyag segítségével folytatódott a sculpting, vagyis a modellezés időszaka, amikor elnyerte a figura a végleges formáját. A hevederek, táskák, csatok, a különböző ruhák mintái mind ekkor születtek, és az artikuláció előre megadása segített az alkotónak, hogy ne ütközzön semmibe a figura ízületeinél, ha a gyerkőc be akarná hajlítani a kezeit vagy a lábait.

A figurákat 2UP méretben készítették el először, azaz 2:1 arányban felnagyított figurák kerültek ki a modellezők kezei közül. Erre a nagyobb részletgazdagság miatt volt szükség és mert nagyobban egyszerűbb kidolgozni a részleteket. Ezek voltak azon darabok, amiket a gyárba küldtek, hogy megvizsgálják, hogyan lássanak munkához, milyen öntőformákra van szükség.

Az első évek után a Hasbro folyamatosan egyre több szabadúszó modellezőt alkalmazott, hiszen a büdzséből jócskán telt erre is. Ahogy teltek az évek, a járművekhez hasonlóan a gyárak folyamatosan fejlődtek és már elég volt úgynevezett first shotokat készíteni, amik a mintapéldányok voltak a gyárból, melyet a Hasbro csapata elemzett végig, hogy megfelelően játék-etikus-e a figura.

Ron Rudat avatta be az érdeklődőket, hogy pontosan hogyan készültek a szkeccsek és a színvariánsok. A vintage időkbe, ahogy Vinnie D’Alleva emlékszik vissza, a profit 75%-a a járművekből jött, a figurák csak afféle kiegészítők voltak így is. Ma ez pont fordítva van.

Kirk Himdman érvelései alapján kiderült, hogy minden egyes sculpt különböző modellezőhöz került, hogy felgyorsítsák a munkafolyamatot. Szintén megjegyezte, hogy pár hét alatt sikerült összerakni egy teljes figurát. pláne, amikor adottak voltak a szabadúszó modellezők is.














[képek és szöveg: imperialholocron.com]

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.