Fan Art: Urban Cobra rajzai

Nos, nos! Ez a pillanat is eljött. A kilencvenes évek derekán, amikor általános iskolás voltam, szerény rajzképességemmel megpróbálkoztam kiadni magamból mindent, ami akkoriban foglalkoztatott. Minden az úgynevezett R-Zone (a Tiger cég gyártotta, utána ki is haltak, mint a tigrisek – najó, nem annyira, mert a Hasbro végül bekebelezte őket) játékkonzollal kezdődött, amit többen is a világ legrosszabb játékrendszerének tituláltak, illetve az akkoriban futó New Adventures of Jonny Quest Questworldjével párhuzamba állítva egy afféle virtuális valóságban játszódó verekedős, harcolós sztorival indítottam. Ezt követte az engem régebb óta foglalkoztató Monster Fight (általam kitalált – vagy létező lényekről koppintott – szörnyek verekedtek egymással) vagy később Monstars, majd a Bosszú Angyalai történetszál, melyben feltűnt “Bee”, “Pókkölyök”, “Man-Thor”, “Rozsi” és számtalan Marvel-koppintás. Persze démonok ellen kellett harcolniuk, ahogy az általam legtovább írt Salvo című sztoriban is tették egy idegen bolygón (Titkos Háború és DooM I-II rulz), miközben rengetegszer feltűntek mechák, amiket egy félig kódolt csatornán látott rajzfilmből merítettem. Ezután érkezett a Dragon Ball mánia, ami miatt energianyalábokat lövő, sok végtagú lények küzdöttek csillagharcos ruhában lévő valakikkel.

Mindezt megfejeltem a Mad Max stílusú, poszt-apokaliptikus világgal, mely egyrészt a később főként a Pókkölyökre kihegyezett sztorikban látható, ahol az általam nagyon imádott Bandaháború történetfolyam alapján rosszarcúak mindig ki akarták nyírni a Frank névre hallgató (pedig akkor még nem is volt Donnie Darko) hőst, miközben körülötte a “Káprázatos ötös” tagjai mindig cserélődtek és jól meghaltak, hogy aztán visszatérjenek  ahogyan ma is írják ezeket a sztorikat. Miután a létező összes démont lenyomták, felrobbant a Föld és visszatértek valahová (nem igazán gondoltam ki a sztorijaimat) egy bazinagy űrhajóval, ismét váltás következett.

Nem tudom, hogy az akkoriban rég itthon nem kapható, nem látható Joe-k mért kerültek pont akkor előtérbe, de némi ötletem azért van. Imádtam átrajzolni a törikönyvek térképeit, amolyan 2D-s hódítós sztorikat játszottam, majd ez kiegészült a kiskoromból táplálkozó, “egy kör, rajta egy vonal = kicsi gyerek TIE-Fightere” típusú harcolós rajzokkal és eljutottam a 3D-s ábrázoláshoz, ahol szigeteket rajzolgattam, amiken bázisok voltak, amiket mások el akartak foglalni. Nem hiszem, hogy ez a téma túl érdekes mellékszál volna, így ha bárkit nagyon érdekel, külön majd leírom neki, de maradjunk annyiban, hogy azért voltak előjelei, hogy a stratégiai játékok által választott nézetet már elő-elő vettem időnként.

No és akkor jött maga a Joe versus Qobra (nem tudom, minek változtattam meg a C-t, de ezt mindig igyekeztem a dizájnokban is nagyon hangsúlyozni – na mindegy) sztori, ami szintén a lepusztult jövőben játszódik és a Trackers alcímet kapta tőlem. Megtartottam a “színes” kinézeteket, el lehet képzelni, ha kiszíneztem volna, akkor milyen szivárvány karakterek jöttek volna létre. Így is azonban érződnek a kicsit szuperbűnözős vonások, és némi nyúlás egyéb más helyekről. Engedelmetekkel jöjjenek ezek a füzetlapok, és előre is elnézést kérek a nagyon béna rajzokért, de legalább ma már elismerem, hogy nem tudok rajzolni, akkoriban ez még nem ment.

Első oldal, bemutató. Készüljön, aki végigszenvedi, mert atom sok narrációval dolgoztam, bár így idővel én is felfogom még, mit miért rajzoltam.

Szerettem ekkoriban már járműveket rajzolni és éreztem, hogy talán mások által is kivehetőek. A kicsi gép a Motorized Action Pack-es kismotornak felelne meg, míg a nagyobb gép szerintem a Tango és Cash-ből az a vagány négykerekű a végén.

A Splash-page-eket is imádtam…

Nem emlékszem, hogy a csápok honnan jöttek, de nagyon menőnek éreztem.

Akkoriban nem használtam annyit a radírt, mint kellett volna…

Nagyon sokszor képes voltam inkább elmesélni mi történik, mintsem megrajzoltam volna. A lustaságot már kiskoromban magamévá tettem.

A világ egyik legpuritánabb Joe-borítója, az hétszentség. És a TMNT Technodrome is tuti inspirált.

Ezt egy másik füzetbe rajzoltam már. A baloldali kitépett lapon új arcok és járművek vannak, mert eléggé megfogtak kicsiként a prospektusok és én is hasonlókat akartam gyártani.

A rajzfilmhez hasonlóan azért a Qobrák (lol) is rendelkeztek gigantikus járművel, mint ez a zeppelin-típusú megtorlófegyver.

Középtájt az a rajz erősen emlékeztet Ace-re a Centurionsból. nem hiszem, hogy véletlen, ugyanis gyakorlatilag a joek melletti legnagyobb kedvencem volt az a rajzfilm.

Ment a zrika, meg a szívózás egymás között.

Úgy éreztem egy félig robot Voltar illik a sztoriba.


Apokalipsz egyfajta megtévesztett vezető lett volna eleinte, de aztán más terveim voltak vele.

Jó, a testarányok tényleg rondák, de ezt már írtam, hogy nem lett túl szép.

Ezen az oldalon kiderül, hogy Elektra bizony valami Scarlett klón, és hogy továbbra sem tudtam arányokat jól ábrázolni.

Blöd kapitány. Blödség, de mit csináljak. Szerettem a szójátékokat.

A toborzás.. arra emlékszem, hogy azért arra büszke voltam, hogy bizonyos rajz-átíveléseket meg tudok oldani. Ezek szerintem ma sem lennének profibbak.

A hooded gasmask ötlet egyrészt Commandertől származott, másrészt biztosan volt valami Pókember ellenség, ami hasonlóan nézett ki, csak nem jut eszembe, illetve volt egy Mighty Max játékom, amiben volt egy gázmaszkos ürge.

Nem tudom miért váltottam megint kétoldalas rajzra, amikor így csúnyán meglátszott az előző oldali rajz is. Ja, és a HEAT-Viper amorf sisakot imádtam.

A mozgó bázis bizonyára egy Rolling Thunder-szerű másolás, de akkoriban a modern Action Mannek is volt mobil bázisa, meg kb. minden valamit magára adó hősnek. Ez volt a menő.

A Mad Max mozgó kéménytraktor befigyel.

Ó igen! Az utolsó oldal.. félbehagyva. pont az izgis résznél. Emlékszem, ide sok sötét dolgot terveztem, de az kimaradt.

Ez egy random másik füzetben volt, a Gridlock nevű jármű, a pilótájával. Szerintem lövésem sem volt, hogy ez a szó azt jelenti, hogy “nagy ipari körzetre kiterjedő forgalmi dugó “. Nem tudom, mi értelme van így…

Másik tervezet, korábbról. Shredder Cobra. Tipikus gyerekrajz, amin a világ összes létező fegyvere megtalálható, nehogy valaha is kifogyjon belőlük.

Szerintem ennek köze volt az Extreme Dinosaurs-hoz. De ez csak egy tipp.

Végül pedig egy korábbi dizájnterv. Ez ihlette a sorozatot, de végül pár dolog nem került bele a képregény verzióba.

Leave a Reply

