A Hasbro és a nagy filmes univerzum

A héten jelent meg ez az érdekes írás, mely kicsit olyan, mintha pártában marasztalnák az olvasókat és érdekelődőket. Mégis, az eddigi talán legösszefogóbb cikk, ami az L.A. Times lapjain jelent meg. Most ezt olvashatjátok.

Tíz éve a Hasbro leporolta az egyik saját márkáját, mely a 80-as években már bizonyított és csinált egy igazi blockbuster filmet és legalább négy folytatással büszkélkedhet. A filmekben az Autobotok és az Álcák feszülnek egymásnak, igazi gépszörnyek lövik és pofozzák egymást rommá. Elsősorban azonban pénzcsináló gépek, melyek eddig 3,7 milliárd dollárt hoztak a konyhára a nemzetközi mozis bevételeik alapján, és így a Hasbro egy fontos tényező lett Hollywoodban.

A Paramount júniusban hozza ki a Transformers: The Last Knight-ot, s közben a Hasbro Cybertron mögé is szeretne látni, miből tudna egy egész filmes univerzumot létrehozni. A kezükben egy csomó jog összpontosul, így van miből válogatniuk. Egészen akkora univerzumot készíthetnek, mint amit a Marvel épített fel. Illetve saját maga egyre nagyobb részt vállal a termékeik menedzselésében.

Ez jóval nagyobb beavatkozást sejtet, mint amit eddig láttunk tőlük. A Hasbro eleddig a nem költség alapú támogatást helyezte előtérbe, és mindig egy másik céggel társulva alakították ki a film vagy egyéb médium profilját. Nem licencelik a márkákat, hanem ők maguk besegítenek az írás, a felépítés, reklámozás folyamatába.

A legutóbbi, My Little Pony animációs filmmel azonban máshogyan terveztek. Az új bannerük, az Allspark égisze alatt ugyanis gyakorlatilag teljesen ők fogják készíteni az alkotást.

Stephen Davis, a Hasbro Studio vezetője szerint ők egy jól megalapozott és korrekt költségvetéssel működő start-up. Ő és emberei pontosan a filmeket, digitális médiát és egyéb, hasonló tartalmat menedzselik. Most, az új filmes csoportjuk segítségével pedig sokkal rugalmasabban állíthatják elő ezeket a tartalmakat – állítja.

Hogy még stabilabban megvessék a lábukat az álomgyárban, Burbankben új irodát alapítottak, ahol a kreatív munka folyik ezen anyagokkal kapcsolatban. Az executive részleg ugyanis nem más, mint egy csapat író, ötletelő, akik körvonalazzák a lehetséges filmes és animációs sztorikat. Ezen felül a hozzájuk köthető játék-prototípusokat is itt határozhatják meg.

A vezetők azt állítják, az új iroda kétszer akkora, mint az előző volt és itt végre fizikális kapcsolatban lehetnek az írók, játéktervezők és egyéb agytrösztök, kreatív munkatársak. A mozgóképes anyagok és játékok közötti reklám-átfedéseknek pedig kiemelt szerepet szánnak. “Mindenképp olyan filmeket akarunk, melyek felpezsdítik a brandeket” – mondta Davis.

Természetesen nem beszéltek a bevételeikről, a Rhode Island-i főhadiszállásról származó ismeretek alapján 11%-os növekedést értek el a negyedik negyedéves időszakban. Ez 1.63 milliárdot jelent, míg a hasznuk 10%-os növekedéssel legutóbb 192,7 millió volt – hála főként a Disney megállapodásnak, és persze a Frozen és Disney-hercegnős termékeknek. A részvények értéke pedig 30%-ot emelkedett ebben az évben.

A cégnek nagy tervei vannak a Paramounttal közösen, hogy további filmeket gyártsanak, mint a várható harmadik G.I. Joe film.

A Joeknak 2009-ben és 4 évvel később készült már filmes változata, de csak közepes bevétellel büszkélkedhetnek és a Transformers által generált magasságokba nem érhetnek. Simon Waters, a vásárlói értékekre és trendekre figyelő részleg vezetője szerint ez egy, az Y-generációnak készülő verzió lesz.

“A világ sokat változott és a Joeknak ezzel együtt változnia kell”

Elmondása szerint egy jóval inkább jelenkori ábrázolásba fektetnek pénzt, időt és energiát. S ezáltal fogják a karaktereket alakítani, fejleszteni.

“Szeretnénk valami újjal előrukkolni. Egy másabb Joe-val.” Ez egy olyan kinézetre és elképzelésre utal, mely még mindig kapcsolatban lesz a jelenlegi Joe-rajongókkal, de a többi ember számára is izgalmas lesz és az eddig avatatlan érdeklődők végül gyarapítják a rajongók sorát az államokban és a világ számos pontján egyaránt.

Ha minden rendben halad, akkor tovább bővítik majd a filmes univerzumot, melyhez leginkább a MASK, ROM, Visionaries és Micronauts brandeknek lesz elsődlegesen esélyük. Továbbra is az írási folyamatban vannak, tehát korai nyilatkozni róluk. Bizonyos szakértők szerint azonban a Hasbro képtelen lesz megismételni sikereit, amiket a TF filmekkel ért el.

Habár azt is állítják, hogy a nosztalgia nagyon erős ráhatást jelent, ez nem mentette meg a 2012-es Battleship filmjüket az elsüllyedéstől. Ugyan a bevételek elérték a 300 milliót, de ebből a készítés költségei jócskán meghaladták a 200-at, így közel sem mondható sikernek.

Davis kicsit mosdatta a történetet – “Szerintem remek sztori volt, de a megjelenés dátumát, a költségvetést és reklámterveket átírattam volna a helyükben”. Érdekes, hogy az alacsony-költségvetésű horrorfilm, az Ouija, mely szintén egy társasjáték, szépen menetelt előre, 2014-es megjelenésekor. Azonban mégsem sietnek az összes márkájukkal lerohanni a mozit vagy a televíziót. Például Davis szerint nincs tervük a NERF megfilmesítésére.

Jelenleg a Lionsgate segítségével szeretnék tető alá hozni a My Little Pony egész estés filmet, és a Netflixen is megjelennek majd a Stretch Armstrong sorozatukkal. Mindemellett például websorozatként folytatódik a Hanazuki is. A következőkben a Paramount segítségével további Transformers filmek következnek és sorban a legközelebbi egy spin-off lesz, Bumblebee alcímen. Természetesen nem egyedülálló, amit a cég tervez, hiszen a LEGO is hasonló babérokra tör, s már két sikeres filmen is túl van (LEGO The Movie, The LEGO Batman Movie).

A mattel sem akar lemaradni és rövidesen a Hot Wheelsből szeretnének filmet csinálni. Érdekes módon a saját próbálkozásuk Max Steel felélesztésével nagyon nagy bukás lett. “A játékgyártóknak tehát semmivel sincs több esélyük sikeresnek lenni, mint bárki másnak a filmiparban. Elég sok pénzt felemészt és nagyon rizikós.” – mesélte Sean McGowan, a befektetőként résztvevő Liolios Group egyik vezetője. “Sok a negatív példa, de mégis hatalmas a csábítás.”

habár a fő csapásirányt még mindig a mozi és a tévé jelenti, ez nem jelenti, hogy ne akarna kiaknázni más lehetőségeket is a Hasbro. épp ezért fejleszt folyamatosan mobiljátékokat a Backflip Studios (melynél részesedésük is van) vagy épp legutóbb a Kabam oldalán a Transformers játék. Készítenek még My Little Pony és Clue (társasjáték) appokat is. “A gyerekek és felnőttek jelenleg több időt töltenek a telefonnal, mint bármi más képernyős eszközzel. És mi mindenhol jelen akarunk lenni” – zárta mondandóját Davis.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s