Egy új csapattag históriája – Bill Nedrow mesél a karakteréről

featerdekess1

Stiletto egy teljesen új karakter, aki a Kindle Worlds novellák alapján választottak ki, s melyet a közönség és a Hasbro is nagyra tart. A sztori alkotójával beszélgettek, hogyan is alakult a Joe hölgy sorsa.

Milyen volt létrehozni egy Joe akciófigurát?

Ezt a kérdést teszik fel a leggyakrabban, pláne a Kindle Worlds szavazás miatt volt ez egy nagyon fontos kérdés, de az igazság az, hogy nem ez volt a célom.

Minden jó történetben vannak erős karakterek, és minden ilyen karakternek vannak motivációi. Nem azzal a céllal kezdtem neki, hogy akciófigura legyen belőle. Azért hoztam létre a történetet, hogy elkészüljön egy olyan dinamikával megáldott sztori, amit kiskoromban is olvasni szerettem volna. Reménykedtem, hogy a First Salvo olyan sztori lesz, ami lázba hozza az olvasókat. Amikor ez megérett, akkor belefogtam a G.I. Joe: Honor című munkába. Olyan narratívát igyekeztem kidolgozni, amiben a szereplők viszik előre a konkrét eseményeket, mely hű az eddigi mítoszhoz, melyet az eddigi alkotók létrehoztak, de sok egyedi és új részletet is bele tudok vinni.

A Honor publikálása után Derryl DePriest felvette velem a kapcsolatot és gratulált a sikeremhez. Ekkor megragadtam a lehetőséget, hogy érdeklődjek a Hasbro terveiről, mi a céljuk az Amazonon lévő anyagokkal. Láttam, hogy potenciálisan vannak kiaknázatlan területek. Ugyanis míg sok rajongóm akadt, akik szinte falják az ilyen és ehhez hasonló történeteket, sok fan nem is tud a létezésükről, vagy szimplán nem olvassa ezeket a kiváló írásokat a Kindle felületen.

Derryllel a beszélgetésem odáig bővült, hogy létrejött a 2015-ös JoeCon Kindle panel, melyen olyan szenvedélyes írói előadásokat hallhattunk, mint Justin Bell-é vagy Troy Osgood-é voltak. Vagyok annyira optimista, hogy azt képzeltem, minden odalátogató később előveszi majd az e-book olvasóját és elolvas néhány sztorit, illetve tudatják ismerőseikkel, micsoda remek írások sorakoznak azon a platformon.

Ennek ellenére csak az biztos, hogy az a pár ember, aki ott volt, egy dologra emlékszik: a rajongók által kiválasztott karaktert elkészítik akciófiguraként. Ez a kijelentés több volt, mint izgalmas. Így még több embert szólíthattak meg az Amazon írásokkal kapcsolatban és ha valaki besétál egy boltba, meg is vásárolhatja azt a figurát, amelyről szól a történet.

Nem tudtam leplezni a lelkesedésem és nem tudtam a munkámra sem gondolni, amíg azzal foglalkoztam, hogy milyen módon reklámozom majd ezt az ötletet.

Azonban derült égből jött az információ, hogy nem tudok pályázni erre a szavazásra.

Ugyanis, lehetett bármilyen érdekes a First Salvo és a Cobra és a G.I. Joe kezdete, lehettek bármilyen kimunkált akciók és párbeszédek, a karakterek az eredeti karakterek voltak, nem hoztam létre egyetlen új szereplőt sem, vagy aki eddig nem szerepelt, az nem reprezentálta az addigi munkám.

Így bár hiába sikerült például Torpedoból kihoznom a lehető legtöbbet, ott álltam egy szál új karakter nélkül. A Honor munkámmal is ugyanez volt a gond, hiszen ott a második generációt (Doc, Snow Job, Tripwire) mutattam be, de még mindig hiányoztak az új karakterek.

Mark Weberhez is eljutottak az írásaim és tetszettek neki, de bármennyire támogatólag lépett fel, nem tudott előhúzni ő sem semmilyen új karaktert.

Előbb úgy terveztem, hogy Shooter lesz a fő karakter, akit továbbgondolok, s bár Larry Hama találta ki a Declassified sorozatban, a First Salvo egyik remek karakterévé vált. S bármennyire is szerethető és érdekes volt Shooter, nem lett volna ferr a többi pályázóval szemben, hogy egy már létező karakterrel indulok. Így muszáj volt beletörődnöm, hogy egyelőre messze a célom. Azonban ekkor már bőven írtam a Body Count című sztorimat, ám nem a pályázatra való bekerülés motivált, hanem a remek történetszál. Úgy gondoltam, nem készülök el időben vele. S miközben végül ez mégis megtörtént, azonnal pályázhattam is, ugyanis nem egy, hanem két vadiúj karaktert is alkottam.

Sokan biztosan úgy gondolták, hogy a következő alkotásom, a G.I. Joe: Dishonor Thy Father sokkal több információt fog Stilettoról tartalmazni, de nem akartam a következő Storm Shadow-t létrehozni, így annak ellenére, hogy feltárult a Cobrával való kapcsolata és a kis szerepjáték, amit játszott, nem akarom, hogy túlzottan megváltozzon a koncepció, pláne azt nem szeretném, hogy a narratívám elé álljon ez a sok változás.

Persze ez nem azt jelenti, hogy nem élveztem a G.I. Joe Legacy: Stiletto-t írni, de ez inkább egy nagy lehetőség volt, mintsem a karakter jelentőségének felpumpálása öncélúlag.

Közben sikerült kicsit közelebbről megismerkednem a három másik finalistával: Jim Beard, Justin Bell, Troy Osgood mind remek fickó. Mint angol nyelvi előadó, sok nagyszerű íróval sikerült összefutnom, de az előbb említett emberekben elképesztő erejű szenvedély és írói rajongás lakozik.

Jim javasolta, hogy írjuk meg egymásnak a saját történetünk, amit majd a másik folytatni fog. Így Jim kezdése előtt nem tudhattam, hogy kezdődik majd a történetem, és a többiek sem sejthették, milyen szituációt kell folytatniuk, amikor az én részem befejeződik. Mindezt úgy, hogy csak egy hónapunk volt rá és 10-10 év időkülönbséggel kezdődtek a sztorik.

Bár azt mondhatnám a Joe-rajongóknak, hogy a szívükig hatoló, rendkívül mély és erőtől duzzadó karakterrel sikerült elnyernem mindenki rajongását, de nem így volt. Csak hű akartam maradni magamhoz és a terveimhez: jó történetet akartam faragni. Természetesen nagyon hálás vagyok mindenkinek és a 2017-es figurák megjelenéséig, mindenki kicsit elmerülhet a gazdag történetvilágban, melyhez minden héten hozzájárulnak a lelkes írók, akik a Kindle Worlds-re publikálnak.

[hasbro pulse]

Leave a Reply

