Figura Insider – FSS 3.0 – JoeCon Frostbite

featfigurainsider1

Ismét egy kétszeres megjelenésű figurával állunk szemben. Előbb azonban lássuk, hogyan jutottunk el ehhez az évhez, amikor is egy híres karaktert viszontláthattunk a Club gondozásában.

Farley S. Seward őrmester szintén a hadseregből került a G.I. Joe kötelékébe. Alaszkai születésű, hozzászokott a nagyon hűvös időjáráshoz. Korábban dolgozott villanyszerelőként az alaszkai távvezetékeknél, de unalmasnak és kihívás nélkülinek találta a hihetetlen hideg körülmények ellenére. A hadseregben aztán megtalálta számításait: Fort Ustis és Fort Knox voltak az állomásai, ahol sikeresen befejezte tanulmányait. Gépészmérnöki végzettsége és érdeklődése első osztályú szerelővé tette. A G.I. Joe csapatban a Snow Cat havas jármű pilótájává vált. Frusenland szabadságáért harcolt a Cobrák ellenében, amikor is a paranoia hullámokat keltő Cobra szerkezet őt is majdnem megfertőzte, de a Battle Force 2000 segítségével hatástalanították.

 

Az Oktober Guard oldalán is harcolt, amikor egy Terror Drome-ot kellett elpusztítani, mely Alaszka és a Szovjet Unió határán feküdt, a jégsapka alatt. 2002-ben csatlakozott ismét a Joekhoz, amikor egy csempészett nukleáris töltetet sikerült levadászniuk Kanada határainál. Az Északi-sarkvidéken is visszatérő “vendég” volt, ugyanis egy ízben például mutáns emberekkel kellett felvenni a harcot, akiket véletlenül alakítottak át. majd ő is segédkezett a tibeti titkos vörös nindzsa fészek feltárásában, ahol Commander és Storm Shadow bújt meg. A későbbiekben ott volt a Tempest elpusztításánál és a Red Shadows hatalomátvétel megakadályozásánál is. Amikor másodjára oszlatták fel a csapatot, tartalékosként várta, hogy ismét csatasorba állhasson. Ez a Harmadik világháború néven elhíresült sztoriban történt meg, amikor védelmi szerepet látott el a Joek északi börtönénél.

A figura 1985-ben látott napvilágot, s hű bajtársával, a Snow Cattel együtt jelent meg. Egyike volt az első havas figuráknak és egyedi kinézete, ruházata mind hozzájárult ahhoz, hogy a gyerekek kedvencei közt szerepelhessen. Az öntőforma azonban rövidesen visszatért. Előbb 1988-ban, amikor az amerikai Tiger Force alakulat tagjává lépett elő és szintén járművével – az átnevezett Tiger Cattel együtt szerepelt. Az átfestés ugyan részben érdekesre sikerült, de nem tudta kivívni teljesen az elismerést. 1989-ben aztán több pilóta társával együtt újra kiadták a figurát, az első verzió színeiben, Mail-In verzióban.

Majd jött 1993 és egy új kiadás, ami igyekezett dinamikusabbá tenni a karaktert. A Battle Corps egy érdekes szereplőjeként vonult be a történelembe. Ezzel tulajdonképpen a vintage verziók végére is értünk, ám emellett muszáj megemlíteni újkori inkarnációit. A New Sculpt éra teljesen újraértelmezett, T-csípős verziója a Joe vs Cobra érában jelent meg. Az egész sor felszereléssel megpakolt kiadás olyannyira jól szerepelt az adott időben, hogy később még két megjelenés fűzhető hozzá.

Ugyanabban az évben a Rockslide (felturbózott kilövős Polar Bear) pilótájaként jelent meg, bár a citromsárga festés nem aratott osztatlan sikert. Majd, a Neo-Viperrel ismét egy dupla pakkban mutatták be, ám ezúttal olajzöld színekben. Ez azért fura, mert a felszerelése maradt fehér színű. Egyértelműen nem a havas hadszíntérre szánhatták.A 2003-as Snow Cat pilótájának is őt szánták, de ez inkább jogi problémákra vezethető vissza és lehet, hogy ideiglenesen nem tudták használni a Snow Job nevet – vagy a mold tűnt el – és egy átfestett v1-es Snow Job figurát mellékeltek a gépezethez. Később szintúgy pilótaként érkezett meg a vásárlókhoz. A 2004-es kinézet már szakított a T-csípővel, és egy csontszürke kinézetű, elég csupasz figurát lehetett kapni az Ice Sabre jármű mellé. Nem is kérdéses, hogy miért a jármű maradt inkább emlékezetes. 2005-ben előbb ismét Snow Job segítségével jelent meg, mégpedig egy szép kék-fehér átfestésben, egy Arctic 6-os pakk egyik tagjaként. A Valor vs Venom szériában aztán még egyszer egy Snow Wolf kíséretében kiadták, s ez a verzió a korábbi, Ice Sabre-ös öntőformával egyezett meg, csak teljesen új festést kapott. Érdemes megjegyezni, hogy ez egy kellemes produktum, ugyanis számos felszerelést, egyedi, rakéta hajtotta snowboardot és egy paintball fegyvert is kapott.

2006-ban visszatért, mint pilóta és újfent az Ice Sabre sofőrévé vált. A mold átfestése ezúttal sem aratott akkora sikert, de a járművel együtt a fogyasztható kategóriát gyarapítja.

2009-ben a történelem ismételte önmagát. Ezúttal a gépét Ice Daggerre keresztelve hozták ki, azonban maga a figura rettentően furcsa, sehogyan sem lehet a korábbi kiadásokhoz hasonlítani: a helyzeten pedig ront, hogy az eddig arcát vállaló karakteren maszk van, így nehéz bárhogyan személyiséget társítani hozzá. Ezt kiküszöbölendő, a legutóbbi FSS szett titkos figurája lett és habár korábbi figurák testdarabjait használták, a gallér és a fej elegendő volt ahhoz, hogy önálló karakterré váljon és visszahozza azt az érzetet, amit az első kiadása jelentett. Eme verziót ráadásul sok felszereléssel látták el és nem is kérdéses, hogy sokan egyből a Snow Cattel kezdték el ismét pózoltatni. A Club verzió nem sokban tér el előző társától, s mindez Alpine-hoz hasonlóan nagyon rövid idő leforgása alatt jelent meg a v1-es változathoz képest. Ez tompít jelenleg az értékén, de nem olyan sokat, ugyanis valóban egy jó figura, mindkét változatban és nem fogja senki megbánni, ha benevez rá.

One comment

  1. Engem a csupa fehér figuráknál mindig aggaszt a sárgulás, s ez hatványozottan igaz volt a vintage vonalra. kíváncsi vagyok, az új öntvények idővel mit fognak mutatni. Maga a karakter kibontása nagyon jó lett, ismét egy színvonalas cikket kanyarítottál köré. Köszönöm!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.