Barkács sarok: Kard készítés Attilával

Kövesdi Laci és a Hasbro embereinek ügyességét látván biztos sokan eltűnődtek már azon, hogy szívesen adnának saját készítésű, vagy csak begyűjtött figuráik kezébe olyan fegyvereket, amiket itthon vagy nehéz fellelni, vagy egyáltalában nem is láttak napvilágot hivatalos formában.

Elég sokféle módszer akad ezen vágyak kielégítésére, s számosak azon anyagok is, amiket használhatunk hozzájuk. Az otthonunkban fellelhető mindenféle apróság kiaknázásával, némi kreativitással és nem csekély adag türelemmel egész elfogadható (olykor pedig egyenesen zseniális!) tárgyak, felszerelések készíthetőek. Akinek ez kevésbé megy, az dönthet a fegyverek öntése mellett is, vagy szerencsét próbálhat azon anyagokkal, amit a makettezők is használnak. Én magam az utóbbi mellett döntöttem.
Mivel lőfegyverekkel egész szépen el láttak minket az anyacég dolgozói, választásom a kevésbé elérhető pengék és kardok világára esett  – halkan megjegyzem, amúgy is ez áll közelebb a szívemhez.

Kedvenc modell boltomba betérvén ott segítőkészen elkalauzoltak az eladók, mivel is lenne érdemes próbálkoznom. Lehet kapni náluk – s gondolom sok más helyen is – makettezőknek műanyag lapokat különböző vastagságokban, úgy 0.2mm-től 3-4mm vastagig. Bevallom, nem volt egyszerű a választás, mert azt is figyelembe próbáltam venni, hogy mi az, amit még meg tudok munkálni, s mi az, ami vastagságban illene a G.I. Joe-khoz. Végül a 0.8mm-es lap mellett döntöttem, s nekem megfelel a céljaimra. Megmunkálásához ajánlott egy éles szike, sniccer, vagy egyéb vékony pengéjű vágó eszköz, egy megfelelő méretű reszelő, valamint a sorja eltüntetéséhez vagy finom csiszoló vászon, vagy lehet kapni- miért éppen ezt ne lehetne? – direkt erre a célra tartott modellező “reszelőt”, ami leginkább a lányok finom felületű köröm polírozójára hasonlít szerintem.

Ha megvannak a hozzá valók, nemigen van más dolgunk, mint neki fogni a “munkának” . Aki bátor, az belecsaphat a lecsóba, ragadhat vonalzót és ceruzát, s faraghatja is a kis felszereléseit. Én a bátortalanabb típusba tartozok, így először képi majd tárgyi referenciát hívtam segítségül az arányok végett. Méricskéltem, rajzoltam, majd vágtam és csiszoltam.
Ha megvan a fegyverünk teste, jöhet a következő fázis: a festés.
A magam részéről arra szavazok fém fegyverek esetén, hogy egy sötétebb tónussal alapozok, arra mehet a világosabb, s végül ezüsttel “szárazecsetelek” a fémes felület koptatásért. Ninja fegyvereknél a világosabb szint kihagyom, hisz a penge fényreflexe elárulhatja a sötétben lopakodó fenegyerekeinket.

Ha a festéssel vagy legalább az alapozással megvagyunk, érdemes eldönteni, hogy milyen marklatot szeretnénk majdani fegyverünknek. Erre is van jó pár lehetőség, a legegyszerűbb szerintem ha cérnával bandázsolunk. Kicsit bonyolultabb, ha levegőre száradó anyagból készítjük a markolatot (érdemes olyat használni, ami gumi keménységűre köt, mert az annál keményebbnél letörhet a pengéről a felcicomázott markolat, s akkor hiába dolgoztunk vele), és ezt is külön megfestjük. De készíthetjük fából vagy műanyag rúdból is, s abba illesztjük a pengét.

Aligha tudnám kimeríteni a lehetőségek tárházát, így a fentebb írtak csupán irányadóul szolgálnak. Jó barkácsolást mindenkinek!

8 comments

  1. Valóban az ilyen fegyverek elkészítésénél megdobogtatja az ember szívét , amikor egy kész fegyvert tud adni egy újonnan elkészülő costum vagy már meglévő figurához.
    a lehetőségeknek csak képzelet szabhat határt!
    köszönöm ezt a beszámolót,mindig jó ilyen kreatív megoldásokról olvasni!

  2. Amint látom sikerült Attilát is “megfertőznöm” a saját készítésű fegyverek gyártásával. 😀
    Szerintem igazán jó cikket kerekített azok számára akik szintén éreznek késztetést hasonló fegyverek készítéséhez.
    Nekem főleg a kunai tetszik, bár pl egy pár surikent is készíthetett volna. Azt szerintem relative könnyű elkészíteni és nem is annyira jellemző fegyver a Hasbros ninja figuráknál.

    1. Igen, atkos hatassal voltal ram 😛 Keszult shuriken is (kb 20 db), de eppen egyszerusege miatt nem ereztem szukseget a fotozasanak… 🙂

  3. Nagyon jó post lett!Pont dilemmáztam én is,hogy tudnám megoldani a Dice csapatom felszerelését,de ezek szerint házilag is járható út a felfegyverzésük :).Azt megkérdezhetem,hogy az a műanyag lap mennyibe került,amiből kiszabtad a kardok pengéjét?

    1. Persze! Kb. 6-700 ft volt, ha jol emlekszem. Ket db lap volt a csomagban, nem akarok fullenteni, de olyan 15*20 cm-esek. Szerintem ekkora feluletbol egesz sok mindent ki lehet fabrikalni, ha gondosan osztjuk be az anyagunkat! 🙂

      1. Nekem olyan kérdésem volna, hogy ez a műanyag milyen formákban áll rendelkezésre? Úgy értem, ha valaki mondjuk meg akarna próbálkozni egy benzines kanna készítésével, akkor ahhoz is lehet ilyen boltban olyan vastagságú, formájú anyagot találni?

  4. Penance!

    Formaval kapcsolatban sajnos nem tudok kielegito valaszt adni :-/
    De(!) vastagsagra tuti tudnal venni olyat, amibol ha kivagod a kivant format, s hovel ovatosan meglagyitod, akkor utana egy kis ragaszto kerdese az egesz, s kesz is az ureges (!) kannad, amibe akar folyadekot is tehetsz. Ha ennyire nem akarunk bonyolultat, akkor vastagabb lemezt kell venni, s abbol kifarigcsalni-csiszolni. Szerintem – bar nem probaltam – mind a ketto jarhato ut lehet. A faragasrol amugy Kovesdi Lacit kell kerdezni, O a mestere 🙂

Leave a Reply

